Algemene voorwaarden
Op alle bestellingen bij SensoLife zijn de algemene voorwaarden van toepassing.
Identiteit van de ondernemer.
SensoLife
Elisabeth Strouvenlaan 2, 6214 AZ Maastricht.
+31626670697
E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer: 73241555
Btw-identificatienummer: NL 002493087B39
1. Bestellingen.
1.1 Als u een bestelling plaatst gaat u automatisch akkoord met de algemene voorwaarden van SensoLife.
1.2 Na het plaatsen en betaling van een bestelling ontvangt u automatisch een orderbevestiging met de door u bestelde artikelen.
2. Prijzen.
2.1. Alle prijzen zijn incl. 21% BTW en excl. verzendkosten.
2.2. SensoLife behoudt ten alle tijden het recht om de productprijzen te wijzigen, m.u.v. reeds geplaatste bestellingen.
2.3. Aan eventuele prijsfouten in de webshop kunnen geen rechten worden verleend.
3. Betalingen.
3.1. Alle bestellingen kunnen via “Ideal”, “PayPal" of “vooraf overmaken” worden betaald.
3.2. Bestellingen worden per direct naar de ontvangst van de betaling in behandeling genomen.
4. Verzending.
4.1. De bestellingen worden verzonden vanuit Nederland of/en uit Polen.
4.2. De levering kan tot 10 werkdagen naar ontvangst van de betaling duren.
4.3. SensoLife is niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging in de levering als gevolg van vertragingen bij transportbedrijf.
4.4. Bij afwezigheid van de klant tijdens de levering is er geen sprake van vertraging in de levering. De klant ontvangt een verzendingscode nadat de zending is verzonden.
4.5. Vertragingen in levering kunnen in geen geval een reden zijn om de bestelling te annuleren of retourneren.
4.6. De bestellingen kunnen niet worden opgehaald. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan SensoLife kenbaar heeft gemaakt.
5. Persoonlijke gegevens en privacy.
5.1. Persoonsgegevens worden niet doorgegeven aan derden.
5.2. Persoonsgegevens worden alleen gebruikt voor de afhandeling van de bestelling.
6. Afwijkingen in maat/kleur.
6.1. De koper is zich bewust van het feit dat er kleine kleurverschillen kunnen zijn tussen de afgebeelde producten op www.sensolife.nl en het eindresultaat. SensoLife kan hiervoor niet verantwoordelijk worden gesteld.
6.2. De eventuele kleurverschillen geven geen recht tot annulering of het retourneren van de bestelling. Ook is er hierbij geen sprake van terugbetaling van het product.
7. Klachtenregeling.
7.1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer. In dat geval moet een e-mail naar het volgende adres gestuurd worden : [email protected]
7.2. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
7.3. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.
8. Garantie en retourneren.
8.1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
8.2. U heeft na annulering 14 dagen om uw product retour te sturen.
8.3. De kosten voor retour naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
8.4. Indien u gebruikt maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
8.5. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected] . Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van het teruggestuurde product terugsturen.
8.6. Volgens de wet “Kopen op afstand” heeft de klant het recht om binnen 14 dagen een product te ruilen of te retourneren. Gepersonaliseerde producten zijn uitgesloten van deze wet. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn; (verzwaringsdekens, drukvesten, verzwaringskussens, pluche dekbedovertrekken, katoen dekens, lokale belasting producten) kunnen niet teruggestuurd worden.
8.7. Retourzendingen worden alleen geaccepteerd als het product onbeschadigd en ongebruikt is. Er kan geen sprake zijn van een waardevermindering van het product. SensoLife hanteert de Algemene Voorwaarden die zijn opgesteld door de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Dat betekent dat tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
8.8. Wanneer producten gebruikt worden op een andere wijze dan aangegeven, of gewassen op een andere wijze dan aangegeven, vervalt de garantie. De producten worden dan terug aan de klant gestuurd en de terugbetaling gaat niet plaatsvinden.
8.9 Gaat het product na langer dan een half jaar stuk? Dan moet u bewijzen dat de oorzaak al bestond toen u het product kocht. Bij schade aan het product binnen 2 jaar van gebruik, bieden wij indien mogelijk reparatie aan. De verzendkosten zijn voor rekening van de klant. De algemene garantievoorwaarden komen overeen met de voorwaarden die in de hele EU gelden.
9. Copyright.
Het is verboden om zonder toestemming van SensoLife beeld- en/of tekstmateriaal over te nemen, te publiceren, te verveelvoudigen of anderszins te gebruiken.